Nedovol,aby Tě strach z prohry,vyřadil ze hry

Červenec 2008

♥Zbohem♥

23. července 2008 v 0:21 | Tereza Plhalová |  ♥Moje SB
♥Ahoojky lidičky dnes je 23.července a 26. což je teď v pátek odjíždím do pryč neboli na dlouho očekávanou dovču přijedem 2.srpna a proto po tuhle dobu pozastavuji blog... Doufám, že na mě budete vzpomínat v dobrém, ale třebas i ve zlém... popravdě nevím co tam budu dělat, ale už jen ta představa, že na chvilku od tuď vypadnu je božíí Plosím moje SB aby měly semnou trpělivost... A nevím jestli tu cestu přežiju třebas ňáko tragicky zahynu co já vím... Proto tenhle blog odkazji moji kámošce Nikolce-nikasy a plosím niky nech tenhle blog běžet heslo je *********** díky mooooc..... Takže se se všemi loučím možná se potkáme v nebi.... a nebo v pekle Zanechávám tu soutěž o nejvíce komentíků...!!! Takže zbohem vaše terkasy♥
http://pohlednice.tiscali.cz/foto/priroda/beach4.jpg

CHAT :D

18. července 2008 v 23:35 ♥Vtipné obrázky
je to sice dlouhý, ale říkám vám, že to nemá chybu a stojí to za to..!! :D :D
není to celé vidět tak na ten obrázek klikněte pravým a dejte zobrazit obrázek... a je to..!!

Bílé a ještě bílejší..!!

18. července 2008 v 22:43 | Libor Samek, Tereza Plhalová |  ♥Články
Chcete mít hezčí úsměv..???
postupujte podle našeho návodu a nebudete ho mít vůbec..!!!!
Náš projekt podporuje i hokejista Jaromír Jágr:
Obrázek “http://mm.denik.cz/56/89/jagr_zuby_sip-300.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
NÁVOD:
1. Stoupněte si těsně k topení
2. Úsměv
3. Zakloňte se
4. Vystrčte zuby
5. A silou se předkloňte co nejníže..!!!!!
Po té si u nás můžete zakoupit protézu ADIO čistě bílou..! Za úžasnou cenu 19 999,50 kč..! Obědnávejte ihned na čísle : 010 020 030 - ten kdo zavolá jako první dostane od nás 0% slevu..!! a to úúúúplně zdarma..!!! Neváhejte..!!! Kupujte..!!! A okouzlete s krásným úsměvem...!!
je to jen na vás...!!!!!

PS: za následky neručíme
Obrázek “http://www.kudlanka.cz/zuby.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.


2 lektvary

18. července 2008 v 18:58 ♥Bradavice-předměty

Základní lektvary

Základní lektvary
1 Halucinogenní lektvar

Přísady: Lysohlávka, Okvětní lístky Černýše, Lístky Durmanu, Oměj

Postup: Rozkrájenou Lysohlávku necháme 20 min. pomalu vařit v přecezeném odvaru z lístků Černýše a Durmanu, pak necháme vychladnout a přidáme Oměj, po třech dnech louhování je lektvar hotový.

Nebezpečí: Po nadýchnutí se oparu při vaření Lysohlávky můžete dostat halucinace
Efekt: Totální zmatení nepřítele
Vysoce nebezpečný lektvar

2 Kostirost

Přísady: Čerstvá stonková šťáva Kyhanky, Kořen Tolity bez vnější vrstvy a bočních kořínků, Dužina kořene Samorostlíku, Lístky Durmanu, Dipladenie

Postup: Do stonkové šťávy dáme nakrájený kořen Tolity, necháme vyluhovat tři dny. Po třech dnech šťávu scedíme a začneme vařit, do vařícího přidáme lístky Durmanu a nasekanou Dipladenii, scedíme, a přidáme rozdrcenou dužinu kořene Samorostlíku. Vaříme 2 hodiny na mírném ohni. Pije se po vychlazení.

Výhoda: Dlouhá trvanlivost
Nebezpečí: Při nesprávném dávkování se mohou kosti příliš nebo málo prodloužit
Efekt: Růst kostí

3 Lektvar proti žaludeční nevolnosti

Přísady: Květy Láčkovky, Kořen Kuklíku

Postup: Květy rozmělníme - vyteče šťáva, do šťávy nasypeme nastrouhaný kořen, necháme uležet

Nebezpečí: Při nedostatečném uležení nefunguje

4 Lektvar proti vráskám (nepije se)

Přísady: Nestařec, Tolita s kořenem bez bočních úponků, Šťáva ze stonku a kořene Ambrozie

Postup: Nestařec vložíme do vroucí vody, po uvaření vyjmeme. Pak přidáme tolitu nakrájenou na malé kousky, vaříme do rozvaření. Přidáme šťávu, podle toho, jak chceme zastavit vrásky.

Nevýhoda: Při častém používání se jeho účinnost snižuje

5 Omamný lektvar (poblouznění)

Přísady: Rmen, Odvar z Muchomůrek (červených i zelených) - slabý, Sušená Mandragora

Postup: Do odvaru z Muchomůrek přidáme Rmen a neustále mícháme, po rozvaření Rmenu přisypeme Mandragoru a za občasného míchání necháme vychladnout

Nebezpečí: Výpary mají silnější účinek než lektvar, při silnějším dávkování hrozí otrava
Efekt: Totální zmatení nepřítele

6 Lektvar proti bolestem hlavy

Přísady: Mandragora, Žluté listy Sivutky

Postup: Drobně nasekanou Mandragoru podusíme (ve vlastní šťávě, nic nepřidáváme), přidáme natrhané lístky Sivutky - nekrájíme, neúčinkovaly by, pomaličku necháme dusit, pečlivě hlídáme, v okamžiku zezelenání zchladíme.

Nevýhoda: Musí se bedlivě sledovat, před nebo po zezelenání nefunguje. Po požití se snižuje schopnost rychle reagovat.
Efekt: Zmenšení bolesti hlavy

7 Povzbuzovací lektvar

Přísady: Květy Ambrozie, Laskovec, Okvětní lístky Amarylky

Postup: Vymačkáme Laskovec a vymačkaný ho vložíme do trošky vroucí vody. Mícháme 3x doleva, pak 3x doprava, 10x za sebou, přidáme okvětní lístky a květy, necháme 20 minut, pak přecedíme. Pro lepší chuť můžeme přidat lístek máty.

Nevýhoda: Malá trvanlivost
Efekt: Povzbuzení, ale pouze duševně

8 Lektvar na zastavení krvácení

Přísady: Kořen Okry bez bočních úponků, Listy Zemědýmu

Postup: Listy Zemědýmu naskládáme na sebe a stlačujeme, potom je povolíme a rozložíme - listy tím nabobtnají. Po nabobtnání listy nařízneme a necháme vytéct šťávu a do šťávy naložíme na 24 hodin kořen Okry. Po vylouhování přivedeme do varu a necháme odstát.

Nevýhoda: Velká srážlivost a hustota krve při častém použití
Efekt: Srážlivost krve

9 Dokrvovací lektvar

Přísady: Jaterník, Stonek s listy Kontryhele, Květy Áránu, Barvínek

Postup: Stonek Kontryhele a květy Áránu vložíme do hmoždíře, utlučeme. Tuto směs vložíme do odvaru z Barvínku, občas zamícháme, po změnění barvy lektvaru přidáme Jaterník. Necháme odstát několik hodin.

Efekt: Po zraněních doplňuje chybějící krev, dokud se nevytvoří nová.

10 Lektvar proti jedu pavouků

Přísady: Drcený roh Jednorožce ve šťávě načervenalých plodů Arcissilii Quastrum, Okra

Postup: Okru vyvaříme ve vodě, pomalu do odvaru přisypáváme (přikapáváme) drcený roh Jednorožce podle síly jedu pavouka a podle délky času od kousnutí.

Efekt: Zastaví postup jedu v krvi

11 Lektvar proti jedu hadů (např. zmije)

Přísady: Drcený roh Jednorožce ve šťávě načervenalých plodů Arcissilii Quastrum, Kontryhel

Postup: Kontryhel vyvaříme ve vodě, pomalu do odvaru přisypáváme (přikapáváme) drcený roh Jednorožce podle síly jedu.

Efekt: Zastaví postup jedu v krvi

12 Lektvar proti angíně

Přísady: Květy Klinopádu, Okvětní lístky Kýchavice, Kořen Pryskyřičníku bez vnější slupky a bočních kořínků

Postup: Květy Klinopádu a okvětní lístky Kýchavice utlučeme ve hmoždíři. Kořen Pryskyřičníku nasekáme na stejné malé kousíčky a dáme do kotlíku. Přidáme obsah hmoždíře a pár kapek vody. Na mírném ohni pomalu necháme 20 minut probublávat.

Nevýhoda: Pije se dost horký (60 °C) a nedá se skladovat více jak tři dny
Efekt: Léčí angínu

13 Protistresový lektvar (čaj dobré mysli)

Přísady: Meduňka

Postup: Uděláme odvar z Meduňky.

Efekt: Uklidňuje

14 Lektvar proti kašli

Přísady: Kýchavice, Lístky máty, Dejvar, Výtažek z Acény, Dužina kořene Krvavce

Postup: Do výtažku z Acény dáme vařit lístky máty a Kýchavici. Nenecháme je ale vařit déle jak dvě minuty, chladíme a přidáme dužinu kořene Krvavce a necháme dvě hodiny odležet. Pak přecedíme. Před použitím ohřejeme.

Nevýhoda: Nesmí se ohřát víc jak 2x
Efekt: Léčí kašel.

15 Zahřívací lektvar

Přísady: Plamének, Anada, Červenavé mladé lístky Auru Sacharinumu, Květy Adonisu, Okvětní lístky Rosnatky

Postup: Květy Adonisu a Okvětní lístky Rosnatky nakrájíme na malé kousky, Plamének a Anadu dáme do vody vařit na velmi vysokou teplotu. Počkáme, až Plamének zmodrá, a přisypeme Adonis a Rosnatku. Zmírníme plamen a přidáme rozdrcené lístky Auru Sacharinumu. Vaříme 12 hodin na mírném ohni, var nesmí ustat. Po 12 hodinách sundáme z ohně. Pokud byl postup dodržen, lektvar nevychladne, jeho teplota se bude pohybovat kolem 30°C.

Vylepšení: Jelikož je lektvar mírně nahořklý, můžeme pro lepší chuť přidat lístek máty. NESMÍME SLADIT
Efekt:Zahřeje i v největší zimě.

1 lektvary

18. července 2008 v 18:57 ♥Bradavice-předměty

Lektvary

Čistící lektvar
Přísady: dračí krev, houba Čistivka, švábí oči, vosk
Příprava: přes houbu Čistivku slijeme do kotlíku dračí krev. Zahřejeme těsně pod teplotu varu a přidáme švábí oči. Uvedeme do varu a necháme vařit půl dne. Pro lesknoucí efekt můžeme přidat obyčejný mudlovský vosk.
Efekt: docela účinné čistidlo, ale nevyrovná se komerčně prodávaným výrobkům, jejichž tajné receptury se pravděpodobně nikdy nedozvíme. K dostání na Příčné ulici.

Doušek živé smrti

Přísady: rozdrcený kořen Asfodelu, výluh z pelyňku
Příprava: do jedenáct dní odstátého výluhu z pelyňku přidáme rozdrcený kořen Asfodelu. Dbáme přísných bezpečnostních opatření, neboť se jedná o velice silný uspávací prostředek.
Efekt: měsíc dlouhý, hluboký spánek.

Kostirost

Přísady: nadrcené drápy z Hipogryfa, šťáva z plodů Ďáblova osidla,voda, vylisované listy Mandragory
Příprava: za pokojové teploty smícháme nadrcené drápy se šťávou z Osidla. Vzniklou kaši rozředíme vodou a týden v ní necháme louhovat listy Mandragory.
Efekt: nahrazuje chybějící kosti v lidském těle

Lektvar Nepoužitelnosti

Přísady: kořen Scvrklofíku, odvar Úponice Jedovaté, sedmikráskové kořínky, kůže z Hřímala
Příprava: do odvaru z Úponice Jedovaté nasypeme nasekané sedmikráskové kořínky a nastrouhanou kůži Hřímala. Necháme tři hodiny vařit a přidáme kořen Scvrklofíku (v jednom kuse). Pak necháme hodinu odstát.
Efekt: způsobuje nepoužitelnost hůlky na dobu dvou hodin.

Lektvar Zpomalení

Přísady: roh Jednorožce, krunýř Třaskavého Skvorejše, dračí kůže, roh Lidožravého Dvourožce
Příprava: na dno kotle položíme kus dračí kůže, zalijeme vařící vodou a přidáme nastrouhaný krunýř Skvorejše, drcený roh Jednorožce a Lidožravého Dvourožce. Necháme vychladnout, znovu zavaříme a použijeme na lektvar kouzlo Impedimentus. Pak slijeme do lahvičky s maximálním objemem jednoho litru.
Efekt: při rozbití lahvičky a vylití lektvaru na jakoukoliv bytost nastane efekt zpomalení jako u kouzla Impedimentus. Tento efekt působí po jednu hodinu.

Lektvar Zrychlení

Přísady: roh Jednorožce, roh Lidožravého Dvourožce, dračí kůže, krunýř Třaskavého Skvorejše, gepardí dráp
Příprava: položíme na dno kotle kus dračí kůže a pak na ni nasypeme PŘESNĚ v tomto pořadí nadrcený roh Dvourožce, Jednorožce a krunýř Skvorejše. Po hodinovém vaření přidáme rozemletý dráp geparda.
Efekt: po vypití zrychlí pohyby člověka (pouze člověka, žádné jiné bytosti) na pěti až desetinásobek.

Mnoholičný lektvar

Přísady: výluh z dračí kůže, výluh z Mandragory, roh Jednorožce, kůže z Hřímala, tři chlupy Dlaždičouna a cokoliv z těla osoby, ve kterou se chceme proměnit
Příprava: výroba tohoto lektvaru je velmi náročná a pouštět by se do ní měl jen pokročilý kouzelník, jinak vše dopadne katastrofálně! Do kotlíku (nejmenší velikosti) vložíme tři chlupy Dlaždičouna a roh Jednorožce. Zalijeme 14 dní starým výluhem z dračí kůže. Necháme louhovat další týden a poté přidáme kůži z Hřímala o velikosti nehtu na palci. Za další týden přidáme měsíc starý výluh z Mandragory a vše uvedeme do varu. Nakonec přidáme něco z těla (vlas, nehet) osoby, ve kterou se chceme proměnit. Pozor! Nesmí být použito nic z těla zvířete.
Efekt: do minuty od vypití získáme podobu požadované osoby, ve kterou se chceme proměnit. Hlas zůstane nepozměněn. Efekt za hodinu vyprchá.

Nadouvací lektvar

Přísady: kořen, listy a nektar Nadouvavky Podivné, kost Karkulinky
Příprava: za neustálého míchání kostí Karkulinky vhazujeme do vroucího nektaru Nadouvavky její listy a nahrubo nastrouhaný kořen. Vaříme asi 20 minut, necháme vychladnout a přidáme rozdrcenou kost. Celý lektvar opět přivedeme do varu a necháme znovu zchladit. Potom na lektvar použijeme Vykrmovací kouzlo.
Efekt: způsobuje zvětšování předmětů na pětinásobek jejich původní velikosti.

Prověřovací lektvar

Přísady: roh Jednorožce, dráp Hipogryfa, vlas Víly
Příprava: do vařící vody sypeme zároveň rozemletý dráp Hipogryfa a roh Jednorožce. Necháme vařit do doby, než lektvar získá modrou barvu. Poté přidáme vlas Víly a vaříme dál až do chvíle, kdy se lektvar zbarví do zelena.
Efekt: lektvar vytvořený ze součástí tří ušlechtilých stvoření dokáže rozpoznat, zda hůlka někdy použila neodpustitelnou kletbu. Po polití hůlky, která kletbu provedla, se lektvar zbarví do červena, v opačném případě zůstane zelený.

Lektvar pro přežití NENÍ POVOLEN!!! (pro užívání krve jednorožce)

Přísady: krev Jednorožce, žíně z Jednorožce, roh Jednorožce
Příprava: tento striktně zakázaný lektvar lze připravovat pouzeve zlatém kotlíku. V krvi Jednorožce se nechají rozvařit ostatní ingredience. Substance se nechá vychladnout a 24 hodin odstát.
Efekt: stálejší efekt než pouhé pití krve Jednorožce. Jeden litr lektvaru udrží osobu na hranici mezi životem a smrtí po dobu jednoho měsíce.

Sluneční lektvar

Přísady: vylisované srdce Bludníčka, dračí sliny, vysušené lístky Svítivky Ovíjivé
Příprava: v dračích slinách necháme vylouhovat srdce Bludníčka a lístky Svítivky. Postavíme na oheň a uvedeme do varu. Vaříme 30 minut, odstavíme z ohně a aplikujeme na tekutinu kouzlo Lumos. Po vychladnutí bude lektvar vydávat intenzivní světlo.
Efekt: vydává silné světelné záření po dobu jednoho týdnu. Skvělá náplň do lamp.

Veritaserum

Přísady: plášť Mozkomora, soví pera, hadí oči, listy Paměťovky Jasnozřivé, kopyto Kentaura
Příprava: nejdříve vyvaříme plášť Mozkomora. Do studeného vývaru nasypeme šest sovích per, dvě hadí oči a nastrouhané kopyto Kentaura. Zahřejeme na teplotu varu a mícháme dvacet minut. Necháme zchladit a třicet dnů louhujeme lístky Paměťovky. Potom opět zavaříme a vaříme, dokud lektvar nezíská svou typickou čirou barvu. Sléváme do malých flakónků.
Efekt: nejsilnější paměťový lektvar. Jeho použití je přísně kontrolováno ministerstvem kouzel. Používá se při výsleších. Je mocnější než kletba Imperius. Osoba, na kterou je Veritaserum použito, nedokáže vzdorovat a zodpoví všechny otázky po pravdě.

Vlkodlačí lektvar

Přísady: vlkodlačí chlupy, Měsíček Rolní, blána z dračího srdce, žíně z Jednorožce, pero z Fénixe
Příprava: z rozmixované blány, žíně a pera vytvoříme hustou kaši, kterou rozředíme vodou, ve které jsme předtím nechali vyluhovat Měsíček Rolní, natrhaný za prvního úplňku v měsíci. Lektvar uvedeme do varu a vaříme devět dní. Potom přihodíme devět vlkodlačích chlupů a necháme vychladnout. Lze připravovat pouze ve zlatém kotlíku.
Efekt: kombinací tří nejmocnějších čarovných substancí vzniká lektvar tak účinný, že dokáže potlačit i destruktivní chování vlkodlaka, který se po požití chová jako klidný pes.

Základní lektvar na léčení vředů

Přísady: sušené kopřivy, hlemýždi, dikobrazí ostny, drcené hadí zuby
Příprava: necháme rozvařit 200g sušených kopřiv, přidáme podušené hlemýždě a rozdrcené hadí zuby. Poté lektvar odstavíme z ohně a přidáme tři dikobrazí ostny. Pozor na správnou hmotnost kopřiv a na přidávání ostnů až po odstavení z ohně.
Efekt: lektvar léčící vředy, jeden z nejjednodušších.

Zmenšovací Dryák

Přísady: sedmikráskové kořeny, Scvrklofík, krysí slezina, housenky, šťáva z pijavic
Příprava:: do kotlíku postupně přidáme pár kapek šťávy z pijavic, nařezané housenky, jednu krysí slezinu, oloupaný Scvrklofík a najemno nakrájené sedmikráskové kořeny. Pozor, musí být zachováno toto pořadí !!! Pak necháme lektvar asi 10 minut vařit a na hodinu odstavíme.
Efekt: zmenšuje do desetinásobku původní velikosti.
Zvětšovací Dryák

Přísady: sedmikráskové kořeny, Scvrklofík, krysí slezina, housenky, šťáva z pijavic
Příprava: do kotlíku postupně vhodíme najemno nakrájené sedmikráskové kořeny, oloupaný Scvrklofík, jednu krysí slezinu, nařezané housenky a pár kapek šťávy z pijavic. Pozor, musí být zachováno toto pořadí !!! Pak necháme lektvar asi 10 minut vařit a na hodinu odstavíme.
Efekt: zvětšuje do trojnásobku původní velikosti.

)




BYLINNÉ KOUPELE PRO ZDRAVÍ A KRÁSU

18. července 2008 v 18:51 ♥Bradavice-předměty

BYLINNÉ KOUPELE PRO ZDRAVÍ A KRÁSU



Voda je živel velmi mocný a omývání celého těla je akt očistný opravdu dvojitě. Odstraní nejen viditelnou špínu, ale i námahu, únavu a veškerou zlou energii, která na nás ulpěla. Například už staří Egypťané se omývali dvakrát za den a ať se jednalo o bohaté či chudé, nikdy se po koupeli nezapomněli ještě namazat vonnými oleji, pokud nebyly aromatické látky obsaženy už ve vodě samotné. Podobně se chovali lidé v Indii.Ve starověkých aztéckých říších byla součástí každého chrámu rituální lázeň, podobně jako v celém antickém světě. Koupel ve vodě, často s přesně definovaným obsahem bylinných přísad, byla patrně součástí i všech tajuplných zasvěcovacích mystérií. Průchod vodou je totiž symbolem sestupu do podsvětí a tím symbolicky i získání moudrosti a přemožení smrti. Jistě vás teď napadá souvislost s vodou, která při křtu vítá dítě do života, a máte pravdu.
Až evropský středověk se zaměřil spíš na líčidla než na hygienu. Mnozí zbohatlíci na to pak také doplatili, protože předčasně umírali na otravu olovem, které v nich bylo obsaženo v hojné míře.
Ačkoliv je rozdíl, zda chceme koupel využít k účelům léčebným, meditačním, nebo pouhé relaxaci, příprava je kupodivu stejná. Rozdíl je v použitých ingrediencích, na ty ale přijde řeč za chvíli. Rostlinné látky dostaneme do vody trojím způsobem.
Bylinky, ať již sušené, nebo čerstvé, narovnáme do keramické mísy či konvice a zalijeme vřelou vodou. Necháme louhovat zhruba 15 minut a přes síto nalijeme do koupele (musí to být větší množství odvaru, alespoň litr či dva. Pochopitelně můžeme rostliny před použitím zaklínat (viz učebnice pro druhý ročník).
Další možností je vložit byliny do plátěného sáčku a namočit přímo do co nejteplejší vody ve vaně a nechat opět asi 15 minut louhovat. Teprve pak se přidává studená voda, dokud není voda vhodná ke koupeli. Tento postup se příliš nedoporučuje v početnějších rodinách, protože blokovat koupelnu hodinu v kuse je zde poněkud riskantní..:-)
Třetí způsob je technicky nejjednodušší, ale má také své slabiny. Do teplé vody ve vaně prostě jen nakapáte pár kapek koupené silice. Věc má ale háček. Musíte přesně odhadnout dávku, stačí skutečně jen pár kapek, jinak byste se mohli popálit koncentrovanou silicí. Navíc některé kupované vonné esence jsou připravené uměle. Sice voní, ale léčebné účinky nemají…
I při tom těšení se na krásné vykoupání je potřeba jedno varování. V dnešní době je řada lidí alergická na všemožné rostlinné látky, nejen na pyl. A nutno poctivě přiznat, že právě rostliny obsahující silice mohou někomu vadit. Vždy si tedy před prvním použití určité rostliny udělejte malý test. Připravte si na zkoušku jen trochu roztoku a namažte si s ním kůži na předloktí. Čekejte dvacet minut, zda vás nezačne kůže svědit, nebo se neobjeví vyrážka. Nelekejte se, pokud se tak stane, většinou to samo do chvíle zmizí, nebo pomůže běžný lék. Takovou rostlinu pak však už nikdy do koupele, ani pro přípravu čaje nepoužívejte! Léčebné koupele: Již v pravěku si lidé všímali, že některé prameny jako kdyby měly léčivou sílu. Často se z nich pak stávala rituální místa, později tu často vznikaly kláštery, v době nedávné pak lázně. Ale léčivých minerálních pramenů nikdy nebylo dost. Naštěstí lidé brzy zjistili, že podobné účinky mohou navodit, obsahuje-li koupel rostlinné přísady. To platí například pro levanduli, její latinské i české jméno je odvozeno od laváre, což znamená umývati se.

Receptů na léčebné koupele je nespočetně, tady máte jen pár příkladů:

Proti nadměrnému pocení rukou: Svaříme ve vodě šalvěj a pak necháme 15 minut louhovat. Nalijeme do umyvadla a máčíme si tam 20 minut ruce. Dá se užít i na nohy. Podobně funguje i odvar z březových listů.

Pro uklidnění nervů: Svaříme dva díly máty a levandule s jedním dílem puškvorce a hřebíčku. Vaříme 10 minut a pak vlijeme do vody ve vaně.

Pro posílení nervové soustavy: Svaříme nakrájenou cibuli se třemi stroužky česneku, 3 lžícemi fenyklu a hrstí dubové kůry nebo větviček černého bezu.10 minut vaříme a pak vlijeme do vany.

Proti křečovým žilám: Smrkové či jedlové jehličí zalijeme v hrnci studenou vodou a necháme 24 hodin louhovat. Pak teprve dáme povařit, scedíme a vlijeme do vany.

Při mokvavé vyrážce: odvary z heřmánku, nebo z Hadího kořene (dřív rdesna) většího, z jehlice trnité nebo kontryhele

Proti bolení kloubů: odvar z anděliky lékařské, nebo březového listí

Proti vyčerpání a předrážděnosti: koupel v odvaru z borového jehličí

Pro prokrvení vnitřních orgánů: Koupel v odvaru z listů bezu černého

Koupele pro krásu:

Proti příliš vysušené pleti: Ve dvou litrech vody svaříme 5 lžic fenyklu. Pak vlijeme do vody ve vaně a setrváme tu 20 minut. Opakujeme jedenkrát týdně, zlepšení by mělo nastat za měsíc.

K docílení hladké pokožky: Před koupelí se namažeme slunečnicovým nebo olivovým olejem a lehneme si na 10 minut do teplé vody. Pak se důkladně žínkou promasírujeme a osprchujeme.

Pro změkčení ztvrdlé kůže na nohou či loktech: Sušené květy černého bezu přelijeme vařící vodou a necháme louhovat 30 minut. Pak smísíme scezenou tekutinu s mlékem (půl na půl) a vlijeme do koupele..

Pro pevné nehty: Svaříme 2 lžíce sušené přesličky či květu jeřábu s trochou vody a v tom máčejte konce prstů. Musíte užívat opakovaně.

Meditační a relaxační koupele:
Díky síle naší představivosti jsme schopni tišit a léčit někdy i tělesné a emoční choroby. Cvičením fantasie však také můžeme jen jednoduše odpočívat a relaxovat. Při tom nám koupel v příjemné, voňavé vodě může výrazně pomoci. Uvolníme se a navíc máme zaručeno soukromí, což je při podobné činnosti nezbytné.
Duševní představivost je myšlení v obrazech, je to nikoliv logický, ale intuitivní způsob myšlení, při kterém se mohou objevit takzvané záblesky. Záblesk je nalezení řešení v situaci dosud neřešitelné nebo náhlé rozpoznání zcela nové cesty. Fantasie je totiž způsob, jak komunikujeme se svým podvědomím a snažíme se ho navázat na realitu.
Příběh nekouzelnického chemika Kekulého je v každé učebnici. Zoufale se mořil s nalezením prostorového vzorce nové sloučeniny. Počítal do úmoru, ale žádná lineární struktura jeho látce neodpovídala. Pak jednou seděl večer u krbu a tupě zíral do plamenů. Pohyboval se někde na hranici mezi bděním a spánkem, když se mu náhle před očima objevil had, jehož tělo tvořily uhlíkaté sloučeniny a výsměšně na něj kýval svým CH3 ocasem. Nakonec se do něj s významným zamrkáním zakousnul… Kekulé vylítnul od ohniště a málem prodřel papír, jak začal divoce kreslit kruhové aromatické jádro - tak byla objevena struktura benzenu…(Lučavka Amóniová, bývalá učitelka lektvarů na škole v K. k tomu dodává poťouchle, že už se nemohla na trápení svého pravnuka dívat a telepaticky mu odeslala vidinu symbolu alchymie, hada Urovora, aby ho k objevu konečně dokopala :-) .)
Pomocí řízených představ a fantazií lze docílit podivuhodných výsledků, ale tomu se budeme věnovat až ve vyšších ročnících.

Starodávné Runy 2

18. července 2008 v 18:50 ♥Bradavice-předměty

Runy

1. Úvod

V druhém roce s touto učebnicí poodhalíme mnohá další tajemství týkající se run. Dovíme se významy druhého aettu a také o jiných runových písmech. S touto učebnicí se vám snad podaří překonat druhý ročník s úspěchem nebo aspoň s odřenýma ušima. Takže ať se vám runy líbí a zůstaňte s nimi dále.
Light Fusion


2. Hagalaz, Nauthiz

Hagalaz:

(H: Krupobití.) Hněv přírody, destruktivnost, neovládané síly, zvláště počasí, nebo v neuvědomělosti. Popouštění kovu, testování, pokus. Řízená krize, směřovaní k doplnění, vnitřní harmonie.
Hagalaz obrácený: Přirozené neštěstí, katastrofa. Stagnace, pokles výkonu. Bolest, ztráta, utrpení, strast, choroba, krize.
Krupobití je pohroma, kterou není možné předvídat, symbol projevu vyšších sil, na které člověk nemá vliv. Je to vychýlení základních sil z rovnováhy. Runa Hagalaz tedy naznačuje nevyhnutelnou nehodu nebo jiný jev, kterému se nelze ubránit, ať pro to uděláme cokoli. V hlubším smyslu popisuje nutnou změnu nebo zkušenost, kterou je třeba získat. Ať bude jakkoli tvrdá, může nám pomoci v našem nazírání na svět - dosavadní situace už byla neudržitelná.

Je spojována s bohem Heimdallem, strážcem duhového mostu Bifrostu (spojujícího Midgrad, zemi lidí, s Asgradem, zemí Ásů), který v jedné ze svých podob naučil lidstvo obdělávat půdu a používat runy. Je nazývána Matkou run a všechny ostatní runy prý vzešly z ní.

Alternativní názvy: Hagal, Haegl, Hagel, Haal, Hagl

Nauthiz:

(N: Nouze.) Odklady, omezení. Odpor směřuje do síly, novota, oheň ze suchého dřeva (samostatnost v jednání). Úzkost, zmatek, srážka. Trpělivost, přežití, určení. Čas cvičit trpělivost. Poznání osudu.
Nauthiz obrácený: Potlačení svobody, úzkost, dřina, uvolněný. Nutnost, krajnost, potřeba, zbavení, hladovění, potřebovat, chudoba, vzrušivý hlad.
Chudoba provází mnohé z nás od narození, někdo do ní upadne vlastní vinou, jiný nešťastnou náhodou, pro nikoho ale není příjemná. Někdo se z ní ale dokáže vymanit - často díky usilovné trpělivé práci. Runa Nauthiz pak nejen ukazuje nějaký nedostatek, ale také dává naději, že naše dřina nám přinese toužebně očekávaný úspěch.
V oblasti vztahů, zejména partnerských, může být upozorněním - něco zde chybí, tímto způsobem se nedá pokračovat. Řešením v tomto případě může být jak pokus o změnu, tak ukončení vztahu. Snad největší službu nám tato runa poskytuje v oblasti duchovna. Poznat, že nám zde něco chybí, je narozdíl od finanční, zdravotní nebo partnerské situace pro nás samotné téměř nemožné a pokud nám něco takového naznačuje naše okolí, míváme tendenci nevěřit tomu.

Alternativní názvy: Nyd, Naut, Need, Nid, Not, Noicz, Naudhiz, Naudhr, Naudh

3. Isa, Jera

Isa:

(I: Led.) Vyzvání nebo zmaření. Psychologické bloky myšlenek nebo činností, včetně stížností. Tato runa posiluje runy kolem.
Isa odvrácená: Ego-mánie, tupost, slepota, rozptýlení. Zrada, přelud, podvod, podvod, tajnost, záloha.
Led, tedy pevná hmota, která se může proměnit ve vodu, je podle severské mytologie prazákladem všeho. Při souboji s ohněm, živou energií, se mění ve hmotu, z níž je složen svět. Runa Isa popisuje stabilitu, ale takovou, která se brání změnám, tedy ztuhlost, zkostnatělost, zamrznutí. Něco - ať už vnější síly nebo jen naše lenost a neochota - nás drží na místě a nedovoluje nám postupovat kterýmkoliv směrem. Připomínáme osádku lodi, která uprostřed zamrzlého jezera čeká na jaro, kdy pomyslný světový oheň přemění led ve vodu, ve které bude moci znovu plout.
Pokud se ale nebudeme pohybovat, led nás může zmrazit, rozdrtit svou pomalou neúprosnou silou a učinit součástí sebe sama. Možná bude lepší využít pevnosti ledového příkrovu, opustit loď a přejít někam jinam dříve, než nás stávající situace příliš vyčerpá. Zároveň Isa při výkladu posiluje vliv jiných run - je potenciálním zdrojem, u kterého dosud není jisté, jak bude využit. Je třeba jej teprve nalézt a probudit, zapálit oheň, led přeměnit na vodu, ze které pak můžeme uvařit jídlo.

Alternativní názvy: Is, Iss, Eis, Iiz

Jera:

(J nebo Y: Rok, dobré žně.) Výsledky nejdřívější snahy jsou realizovány. Čas míru a štěstí, úrodné roční období. Naděje míru a blahobytu. Slib úspěchu vydělán. Životní cyklus, periodický model vesmíru.
Jera obrácená: Náhlá porážka, zvraty. Hlavní změna, opakování, špatné měření času, chudoba, srážka.
Je čas završit práci, sklidit její výsledky a runa Jera nám dává naději, že úroda bude bohatá. Poté nás ovšem s největší pravděpodobnosti čeká práce další. Jera kromě žní značí též rok - cyklické období a jeho rytmus, který vládne životu člověka i bohů. Jera je též konec, který je zároveň začátkem něčeho dalšího.

Nemá smysl se tomu jakkoli bránit - stejně dobře bychom se mohli pokoušet zadržet zralé obilí v klasech.

Alternativní názvy: Yar, Jara, Jar, Jer, Ger, Gaar, Ar

4. Eihwaz, Pertho

Eihwaz:

(EI: Tis.) Síla, spolehlivost, důvěryhodnost. Osvícení, trpělivost. Obrana, ochrana. Síla získat, pod podmínkou motivací a smyslem pro účel.
Eihwaz obrácený: Zmatek, zničení, nespokojenost, slabost.
Tis, strom vysazovaný dodnes velmi často na hřbitovech má strážit mrtvé a této runě se snad proto říká Runa smrti. Ale tak jako stateční válečníci žijí ve Vallhalle další život bez větších starostí, nabízí i nám Eihwaz přerod, změnu tísnivé situace. Eihwaz ale také může nabádat ke změně životního postoje, k aktivní obraně před nepříznivými vlivy, převzetí osudu do vlastních rukou.

Tis se totiž v minulosti používal k výrobě luku, zbraně, k jejímuž ovládání je potřeba více zručnosti než síly. Při správném užití ale dokázala lidem pomoci i proti přesile a zajistit dostatek potravy. Je tedy hlavně na nás, zda se ubráníme a co si v životě "ulovíme".

Alterntivní názvy: Eoh, Eo, Eihwas, Eyz, Ihwar

Pertho:

(P: šálek, pochva, figurka.) Nejistý význam, tajná hmota, záhada, skryté věci a tajné vlohy. Uvedení, znalost osudu, znalost budoucnosti, určující budoucnost nebo vaší cestu. Týká se ženy. Dobrý lov, kamarádství a radost. Evoluční změna.
Pertho obrácený: Udělován, stagnace, osamělost, malátnost.
V severských deskových hrách jde většinou jedné straně o poražení protivníka, kdežto druhá strana musí uniknout z hrací desky. Figurka v deskové hře je zdánlivě "obětí" svého postavení, může pouze reagovat na tahy. V rukou dobrého hráče ale může být vedena k vítězství podle daných pravidel. Ta jsou sice neměnná, ale poskytují volnost výběru tahů. Pertho nás vybízí k dalšímu přemýšlení o situaci a naznačuje, že existují možnosti řešení, byť je není vždy na první pohled vidět.

Dalším významem této runy je ženskost a ženská plodnost, možná také proto, že žena v historické společnosti byla také jakousi zdánlivou figurkou, které vládne někdo jiný - ale pouze venku, před dveřmi rodinného sídla. Uvnitř domu byly mnohdy svrchovanými vládkyněmi celé rodiny a muži se jim neodvážili odporovat. Zlí jazykové říkají, že Vikingové vyráželi na dlouhé kořistné výpravy jen proto, aby unikli svým hádavým ženám. Runa proto značí tajemství a vše co se odehrává za zavřenými dveřmi, ať už tyto dveře vedou kamkoliv.

Alternativní názvy: Peorth, Purth, Perthro, Pertra, Pairthra

5. Algiz, Sowilo

Algiz:
(Z nebo R: los,ochrana.) Ochrana, štít. Obrana, hlídač. Spojení s bohy, probuzení, vyšší život.
Algiz obrácený: Skryté nebezpečí, ztráta duchovního článku. Tabu, výstraha.
Jedním ze zajímavých zvířat severské přírody je los. Má poměrně klidnou povahu, ale cítí-li se ohrožen, může zaútočit a jeho mohutné paroží se mění v mocnou zbraň.

Runa Algiz tedy předvídá starostlivou péči, ochranu, jaké se dostává mláďatům a dětem, a v jejím rámci i možnou "obranu útokem", preventivní úder proti všemu, co by potenciálně mohlo ohrožovat.

Alternativní názvy: Elhaz, Akiz, Eolh, Eolx, Elux, Ezec, Algis


Sowilo:
(S: Slunce.) Úspěch, dosáhnutí cíle, brousek. Život-síla, zdraví. Vítězství, zdraví, a úspěch. Síla, živelná síla, meč plamenu, očistit oheň.
Sowilo obrácený: Klamné cíle, špatná rada, klamný úspěch, lehkověrný, ztráta cílů. Zničení, odškodnění, spravedlnost, bůh hněvu.
Slunce každý den vítězí nad temnotou a proto se runa Sowilo nazývá též Runou vítězství. Pro seveřany bylo Slunce božštější a vzácnější než pro nás, kteří si slunečního svitu užijeme více. V archaických představách byl jeho svit znamením přízně bohů, příslibem úspěchu. Slunce je vlídným projevem božského ohně, který hřeje, nepálí.

Dává nám naději na dosažení cíle, onoho pomyslného (pro dávné mořeplavce naprosto reálného) přístavu, vítězství nad náhodnými vlivy, se kterými se dennodenně musíme potýkat. Radí nám vytrvat v úsilí.

Alternativní názvy: Sigel, Sig, Sól, Sun, Sigi, Sigil, Sugil, Saugil

6. Ostatní runová písma
Vedle klasických Futharků - mladšího a staršího, jsou doloženy i jiné speciální runové sady písem - jedním z nich jsou například tzv. Větvové runy - jen velmi málo známý runový systém založený na principu různého počtu šikmých čar "větví" napojených na středový "kmen" z pravé i levé strany. Má se však za to, že podobných odrůd runových písem se užívalo jen lokálně a zřídka např. k psaní tajných zpráv či magických formulí apod. obrázek

Princip tohoto písma vzdáleně připomíná staré keltské písmo OGAM pocházející pravděpodobně ze 4. st. n.l.:obrázek

Vedle klasických i méně známých runových systémů germánských existovaly i jiné runové systémy - mezi ně patří např. runová písma používaná na Sibiři a staromaďarské sikulské písmo, Marsigliho abeceda. Podobné runové sady existovaly i jako tzv. "staroturecké písmo". Uvádím zde pouze na okraj, jen jako zvláštnost porovnání staromaďarského a sibiřského runového písma:

Starodávné Runy 1

18. července 2008 v 18:47 ♥Bradavice-předměty

Runy

1. Úvod

Starodávné runy ukrývají mnohá tajemství. S touto učebnicí se vám je pokusíme poodhalit. Najdete zde mnoho informací o runách, jejich historii a jejich praktickém využití. Ve vyšších ročnících se budeme učit o využití jejich moci v magii. Doufám, že s touto učebnicí překonáte první rok studia Starodávných run a budete připraveni na druhý ročník. V této učebnici je obsažen první ze tří aettir, které jsou základem všeho, co se týká run. Takže dávejte při těchto velmi zajímavých hodinách pozor, abyste se naučili tomuto krásnému magickému umění.
Light Fusion

2. Historie run

Runy - starogermánské písmo:
Podle mythologie znalost runového písma přinesl bohům i lidem sám nejvyšší starogermánský bůh Odin, jenž dobrovolně pověšen za nohy na posvátném stromě Yggdrasilu devět dní a nocí, proboden vlastním kopím sám sobě za oběť trpěl, aby přežil a na pokraji smrti získal osvícení a znalost magických run.

Skutečnost bývá však mnohem prozaičtější. Šlo o starogermánské písmo, kterým se však zpravidla nepsalo, ale rylo se do kamenů, dřeva, kostí apod. - a z toho také vychází i základní tvar písmen - run - rovné přímé linie. Původ runového písma není dodnes bezezbytku doložen, dříve se usuzovalo, že bylo odvozeno přímo z Latiny, ale nyní se jako pravděpodobnější jeví teorie, že bylo odvozeno od mladších podob severoetruských abeced používaných v jižním podhůří Alp přibližně od 4. století př.n.l. do 1. století n.l. Při sledování vývoje runového písma Germánů je třeba vrátit se hluboko do starověku:

Fénické písmo:

Původ všech moderních Evropských písem je třeba hledat v nejstarším hláskovém písmu Středomoří - Fénickém písmu. Féničané své písmo používali přibližně od 2. tisíciletí př.n.l. do 3. století př.n.l., prvotně k obchodním zápisům a rozšířili jej po celém Středomoří, kam sahal jejich vliv a kolonie. Sloužilo tak jako základ písma řeckého, etruského, iberského či písma užívaného v Cartagu tzv. punské kurzívy. Féničané psali zprava doleva.

Etruské písmo:

Z písma Féničanů vychází další z důležitých písem starověku - písmo Etrusků. Dle stáří a vývoje lze rozdělit písmo Etrusků do tří fází - nejstarší raná podoba byla užívaná asi od 7. století do 5. století př.n.l. Pozdní podoba znaků byla užívaná přibližně od 4. století př.n.l. do 1. století př.n.l. a poslední tzv. "normalizovaná" nejmladší podoba byla užívána před nahrazením Latinou. Poslední - normalizovaná forma je také Latině již nejvíce podobná. Narozdíl od Latiny se však ještě etruské písmo jako u Féničanů psalo zprava doleva. Latina sama vznikla odvozením z písma etruského po opanování jejich území Římany.
Poznámky:
U některých znaků je pouze předpokládána pravděpodobná fonetická hodnota a proto jsou uvedeny v závorkách.
Etrusské písmo je řazené do 3 sloupců - levý obsahuje normalizovanou podobu (poslední), střední obsahuje rané tvary, pravý sloupec pak pozdní tvary.

FUTHARK: - runové písmo germánů:

Runové písmo vzniklo asi někdy počátkem našeho letopočtu v podhůří Alp odvozením z mladších podob severoetruských abeced. Některé znaky můžeme z písma Etrusků přímo odvodit, jiné jsou pravděpodobně původního germánského původu. Runové písmo se pak za postupných změn šířilo na sever za Alpy do germánských oblastí a dále do Anglie, Irska, Skandinávie. Staré teorie, že šlo o ryze původní pragermánské písmo ražené účelově např. nacistickou propagandou, byly dávno opuštěny. Přestože existovalo několik různých runových sad, nejpoužívanější a nejznámější je bezesporu tzv. Futhark - abeceda nesoucí jméno dle svých prvních slabik F U TH A R K. Během vývoje se tvar i počet jednotlivých znaků měnil, až se z původních 24 znaků tzv. staršího Futharku ustálil na 16. znacích Futharku mladšího. Mladší Futhark sice abecedu zjednodušil, ale pro část dřívějších slabik chyběl nyní znak, a tak se některé stejné znaky používaly často s různým významem - fonetickým i obsahovým. Texty ve starším Futharku jsou psané pragermánskou formou jazyka a nalézáme je zhruba od 2. do 7. století n.l., kdežto památky psané mladší formou Futharku náleží do období Vikingů a povikingského období a jsou již psány dialekty a jazyky jednotlivých germánských kmenů a národů. Nejmladší nápisy psané v runách nalézáme na náhrobních kamenech ve Skandinávii ještě v 16. století. I v mladším Futharku nalézáme rozdíly, existovaly tu v zásadě dvě hlavní skupiny severských runových abeced - skupina Dánská a Norsko-Švédská. V praxi se však v mladším Futharku používalo obou systémů po celé oblasti působení seveřanů zároveň a nezřídka se obě skupiny spojují a prolínají. Je tedy při překladech runových nápisů nutné brát ohled na nejednoznačnost formy a zároveň na často složitou formu zápisu. Překlady také komplikuje fakt, že se runami psávalo často v pruzích a pásech, někdy střídavě zprava doleva a naopak, nebo hlavou dolů (stáčel-li se např. pás do kruhu), a tak lze mnohé runy při horizontálním či vertikálním převrácení omylem zaměnit.

FUTHARK:
(použité barvy jsou ilustrační a nemají nic společného s vybarvováním run)
Mladší Futhark (označený červeně): používaný ve vikingském období - 16. znaků.
Starší Futhark (označený žlutě): používaný do vikingského období - 24 znaků (kde znak chybí, byl převzat do mladšího stejný).
Alpské runy (označeny modře): nejstarší varianty runových abeced.

Runové kameny:

Runové kameny vztyčovali Germáni a později Vikingové z různých důvodů - zpravidla na památku mrtvých a jejich činů, řidčeji v paměť činů svých. Bylo obvyklé, že runový kámen na památku mrtvého vztyčovala jeho rodina nebo přátelé. Pokud někdo zahynul na výpravě, vztyčili jeho druhové kámen na místě jeho pohřbu, takže podobné náhrobky se nachází po celé oblasti působení Vikingů. Zahynul-li na moři, vztyčili mu často kámen doma. Kromě textu jsou kameny někdy doplněny výjevy z mytologie nebo života mrtvého a jeho činů. Po přijetí křesťanství se runové kameny objevují stále a přibývá další motiv - na kamenech, které vztyčili příbuzní nebo přátelé za mrtvého, se objevují mezi jeho činy i obecně prospěšné akce, jež mrtvý vykonal - stavby kostelů, mostů, cest, hrází, vysoušení bažin apod., nebo se objevují zprávy o těchto činech vykonaných příbuznými či přáteli mrtvého v jeho jménu, aby mu tak pomohli na onom světě, případně zkrátili pobyt v očistci. Poslední část nápisů na runových kamenech, kterou zmíním, má opět magický a zároveň varující a odstrašující charakter - tak některé nápisy nad hroby varují vykradače a hanobitele hrobů před kletbou, jež je postihne. Tyto nápisy se v křesťanském období pochopitelně již nevyskytují (kromě toho se již zpravidla do hrobů pod vlivem náboženství neukládala bohatá výbava).

Runy v magii a náboženství:

Runové písmo se u Germánů nikdy nestalo běžným prostředkem komunikace. S pomocí run se psávalo jen velmi málo běžných a obsáhlejších zpráv a zápisů (jednu z mála výjimek tvoří jen obsáhlejší Codex Runicus - sbírka zákonů) - mnohem častěji jde o nekrology, pamětní nápisy, důležité zprávy a magické verše - formule, vždyť konečně slovo "runa" je údajně odvozeno od slova "raunen" což v němčině znamená "šeptat" a význam slova "runa" tak podle této hypotézy je "tajemství".

Forndyslang (náslovný rým):

Delší runové zápisy jsou zpravidla psány zvláštní vázanou stylizovanou formou jazyka, která je rýmovaná tzv. náslovným rýmem forndyslangem. Podstata forndyslangu je umístění přízvuku zpravidla na první slabiku slova, které napomáhá taktovat rým. Tento básnický prostředek plnil vedle svého uměleckého účelu i funkci prozaičtější - sloužil básníkům -skaldům ke snazšímu zapamatování a přesnější reprodukci jak krátkých magických formulí, tak dlouhých básnických epických skladeb - ság, které recitovali zpaměti. Skaldská poezie byla v době Vikingů velmi rozšířena a oblíbená, takže se tato stylizace projevila i v runových zápisech v podobě nekrologů na náhrobních či pamětních kamenech, magických formulích apod.

Runy v magii:

Runy měly také velký význam v magii Germánů. Ryly se do kamení, kde zvěčňovaly památku a činy mrtvých, na zbraně, aby jim dodaly magickou moc a sílu, na lodě i sáně, aby ochraňovaly na cestách, na poháry a nápojové rohy, aby uspávaly, očarovaly, nebo naopak chránily majitele před případným jedem v nápoji apod. Ačkoli pro Germány měl už často samotný runový nápis kouzelný význam, některé runy ryté z magických důvodů se neryly na odiv okolí, ale naopak na místa, kde je nikdo nepovolaný nemohl spatřit a tak třeba rušit jejich účinek nebo s jejich mocí počítat - např. chtěl-li seveřan dodat svému meči na síle, ryl magické formulky zevnitř pochvy, na nákončíky či pod kožené obložení jílce, tedy nikoli na čepel! Zevnitř nákončíku pochvy se našel např. nápis "Nechť Márr (jméno meče) nikoho neušetří" apod. Pokud ryl Viking runy viditelně, nešlo většinou přímo o "magické nápisy", i když jméno (často složené) mohlo mít i tuto vlastnost, účelem bylo spíše veřejně informovat.

Runy užívané k magickým obřadům se též často vybarvovaly do příslušných barev a meditovaly - každá jednotlivá runa má jak svou fonetickou hodnotu výslovnosti, tak v magii starých Germánů i svůj skrytý význam. Např. runa Teiwaz se meditovala a ryla pro pomoc v boji a vítězství, neboť náleží bohu Týrovi - jednorukému bohu válek a vítězství. Ke každé runě existovaly určité meditační mantry a kombinací jejich rytí do věšteckých hůlek či březové kůry apod., barvení do příslušných barev, sestavování apod. se věštilo a prováděly magické obřady. Některé starogermánské kmeny neměly ani žádného šamana - specialistu či věštce zaměřeného výhradně na magii nebo kněze starajícího se o náboženství a většinu magických obřadů vykonával náčelník, často i významné ženy. Jiné kmeny měly své šamany, případně vědmy či kouzelnice. Arabský diplomat Ibn Fadlán hovoří při popisu pohřebního ritu u kmene Rusů na Volze v 10. století o ženě zvané "Anděl smrti", jež jednak hrála krvavou roli v samotném pohřbu a zároveň zastávala nejspíš i post vědmy. Samostatnou záležitostí jsou velké pohanské chrámy, jako například jeden z nejproslulejších - ve Staré Upsalle (popis poskytl mistr Adam z Brém), o které se přímo starali pověření kněží, zajišťující vykonávání příslušných rituálů, provozování slavností a svátků a údržbu chrámů.

První Aett je zasvěcen božským dvojčatům Freyovi a Freye z rodu Valů, kteří mají na starosti zejména úrodu (plodnost) a živou přírodu vůbec. Tyto runy se vyjadřují k aktivitě či práci. Subjekt.

školní čedby

18. července 2008 v 18:44 ♥Bradavice-předměty
Časopisy
Denní Věštec
Jinotaj
Magazín košťat
Moderní přeměňování
Týdeník čarodějek
Pokroucená slovíčka
Komiksy
Dobrodružství Martina Miggse, matohlavého mudly
Knihovna
Čáry při pečení
Hostina za minutu - hotové kouzlo!
Jak si očarovat domácí sýr
Kuchařské knihy
Lockhartovy knihy
14 dní s čarodějnicemi
Cestování s upíry
Génius a ghúlové
Jaro s Yettim
Lockhartův atlas domácích škůdců
Mé kouzelné já
Souboj se smrtonoškou
Toulky s troly
Výlety s vlkodlaky
Školní knihy
Dějiny čar a kouzel: Bathilda Bagshot
Černá magie - příručka sebeobrany: Quentin Trimble
Fantastická zvířata a kde je najít: Mlok Scamander
Kouzelnické odvary a lektvary: Arsenius Stopečka
Obludné obludárium
Přeměňování pro středně pokročilé
Příručka kouzelných slov a zaklínadel ( 1. ročník ): Miranda Jestřábová
Příručka kouzelných slov a zaklínadel ( 2. ročník ): Miranda Jestřábová
Příručka kouzelných slov a zaklínadel ( 3. ročník ): Miranda Jestřábová
Příručka kouzelných slov a zaklínadel ( 4. ročník ): Miranda Jestřábová
Příručka kouzelných slov a zaklínadel ( 5. ročník ): Miranda Jestřábová
Příručka přeměňování pro pokročilé (6. Ročník): Miranda Jestřábová
Teorie kouzelnického umění: Adalbert Waffling
Teorie obranných kouzel: Wilbert Slikhaud
Tisíc kouzelných bylin a hub Fungi Phillida Výtrusová
Úvod do přeměňování: Emeric Cvak
Knihy o famfrpálu
Famfrpál v průběhu věků
Famfrpálové týmy Británie a Irska
Které koště?
Létal jako šílenec
Létání s Kanonýry
Odrážečova bible
Odrážení potlouků - studie obranných strategií ve famfrpálu
Příručka údržby košťat pro domácí kutily
Ušlechtilý sport kouzelníků
Zázrak Wigtownských tuláků
Knihy předpovídající budoucnost
Odhalování věcí budoucích: Kasandra Vablatská
Předvídání nepředvídatelného: Obrňte se proti šokům
Předzvěsti smrti: Co udělat, když víte, že se schyluje k nejhoršímu
Roztříštěné koule: Když vám štěstí nepřeje
Knihy o dracích
Blázni do draků
Dračí druhy ve Velké Británii a Irsku
Chov draků pro zábavu a podnikání
Muž, který miloval draky až moc
Od vejce do pekel, Příručka chovatele draků
Různé knihy
Asijské protijedy
Běžné kouzelnické choroby a onemocnění
Čarodějovy znělky
Černá magie poražena
Dějiny Bradavické školy
Dějiny čar a kouzel moderní doby
Důležité objevy magie naší doby
Encyklopedie jedovatých hub
Fajn finty pro fikané frajery
Filozofie přízemnosti: proč mudlové radějí nic nevědí
Gramatika
Historický přehled kouzelnických lokalit
Hodnocení vyúky čar a kouzel v Evropě
Hrůzní hlídači hlubin
Chlupatý čumák, lidské srdce
Jak na taje navzájem se vylučujících kouzel a čárů
Kletby a protikletby: Profesor Vindictus Viridian
Kompendium běžných kleteb a protiútoků
Kouzelná sebeobrana
Kouzelné vodní rostliny Středozemního moře
Kujónská kouzla pro čaroděje čímany
Lektváry nejmocnější
Magické hieroglyfy a logogramy
Moderní kouzelnická historie
Neviditelné učebnice neviditelnosti
Numerologie
Orákulum snů: Inigo Imago
Praktická obranná kouzla a jejich využití proti černé magii
Prefekti, kteří získali moc
Proč jsem nezemřel, když zakvílel auguron
Průvodce středověkým kouzelným uměním
Rodinný život a společenské zvyky britských mudlů
Runový slovník
S hůlkou jde všechno
Schopnosti, o nichž jste netušili, že je máte a jak s nimi teď naložit, když o nich konečně víte
Starodávné runy snadno a rychle
Stručná příručka psychologie hipogrifů
Studie o současném vývoji kouzelnického umění
Studie současného rozvoje v kouzelnictví
Velké činy kouzelníků 20. Století
Všímaví mudlové
Výbor ze zaklínadel 18.století
Význačná kouzelná jména naší doby
Význační kouzelníci a čarodějky naší doby
Vzestup a pád Černé magie
Vznešenost přírody: Genealogie čarodějů
Základní zaklínadla pro zaneprázdněné a rozzlobené
Zaklínadla pro zakleté
Zaříkání a kouzlení starých a zapomenutých
Zásadní objevy magie v současné době
Zvíře nebo bestie: Studie brutality hipogryfů

Famfrpál-pravidla

18. července 2008 v 18:43 ♥Bradavice-předměty
Odrážeči, jeden Brankář, jeden Chytač (co mají za úkol... viz. Výše). Střelci si podávají Camrál až jej jeden z nich prohodí brankovými tyčemi. Do brankoviště smí jen chytač, který nese Camrál. Když Camrál proletí brankovou obručí, teamu se přičte 10 bodů. Dále je ve hře Brankář. Ten hlídá obruče svého teamu a snaží se, aby protihráč Camrál jimi neprohodil. Odrážeči se snaží Potlouky odrazit jiným směrem než na jejich spoluhráče. Potlouky létají mezi hráči a snaží se srazit hráče z košťat. Ve hře je, ale ještě jeden míč - Zlatonka. Chytač má za úkol chytit Zlatonku dřív než soupeř. Tím pro mužstvo získá 150 bodů a ukončí zápas. ( Nejdéle hraný zápas byl tři měsíce ) (a nejkratšeji hraný famfrpálový zápas byl 3,5 sekundy kdy Roderick Plumton, hrající za Tustrkillská tornáda chytil zlatonku za 3,5 sekundy). Zlatonka je nejdůležitější míč ve hře. Je velice obtížné ji zahlédnout a chytit. Je rychlá a rychle a prudce mění směr.
  • Přestože výše, do níž smí hráč v průběhu utkání vzlétnout, není nijak omezena, je zakázáno, aby vybočil mimo čáry vymezující obvod hřiště. V případě, že někdo z hráčů vylétne do autu, musí jeho tým odevzdat Camrál soupeřícímu mužstvu.
  • Kapitán mužstva si může pomocí sjednaného signálu od rozhodčího vyžádat "oddechový čas". To je jediný okamžik, kdy se hráči smějí v průběhu utkání dotknout nohama země. Oddechový čas lze prodloužit až na dvě hodiny v případě, že dosavadní průběh hry už trval více než dvanáct hodin. Jestliže se po těchto dvou hodinách mužstvo nevrátí na hřiště, je diskvalifikováno.
  • Rozhodčí může proti některému z mužstev nařídit trestné střílení. Střelec, který trestné střílení provádí, letí z centrálního kruhu k brankovišti. Všichni ostatní hráči s výjimkou protivníkova brankáře jsou povinni se během trestného střílení držet stranou.
  • Camrál je dovoleno vytrhnout ze sevření jiného hráče, za žádných okolností však není povoleno, aby hráč chytal protihráče za jakoukoliv část těla
  • V případě zranění není povoleno, aby byl zraněný hráč nahrazen jiným. Mužstvo je povinno pokračovat ve hře bez zraněného hráče.
  • Hráčům je povoleno vzít si na hřiště hůlky, těchto hůlek však za žádných okolností nesmí být použito proti členům soupeřícího mužstva, koštěti kteréhokoliv člena soupeřícího mužstva, proti rozhodčímu či kterémukoliv z míčů a diváků.
  • Famfrpálové utkání končí teprve tehdy, když je chycena Zlatonka nebo když se na tom dohodnou kapitáni obou mužstev.

Famfrpál-týmy

18. července 2008 v 18:42 ♥Bradavice-předměty

Famfrpálová mužstva

Applebyské šípy: Applebyské šípy mají světlemodré hábity,zdobené stříbrným šípem.Tento tým byl založen r. 1612, vyhrál nad Sofijskými supy a nesnášejí se s Wilbourskými vosami.
  • Ballycejští netopýři: Mají černé hábity s šarlatovým netopýrem.27 titulů mistra famfrpálové ligy a je to 2 . nejúspěšnější tým historie.
  • Caerphillské katapulty: Mají světlezelené hábity s šarlatovými svislými pruhy. Byli založeny r.1402, jsou to osmnáctinásobní mistři ligy, jednonásobní mistři Evropy a vyhráli nad draky z Karasjoku.
  • Falmouthší sokoli: Mají tmavošedé hábity s kombinací bíle a na prsou sokolí hlava. Odrážeči Kevin a Karl Broadmoorové.Tvrdá a nesmlouvavá hra.
  • Holyheadské harpyje: Mají tmavozelené hábity se zlatým spárem na prsou. Byli založeni r.1203. Nejlepší sehraný zápas roku 1953 s Heidelberskými harcovníky. Za tento tým hrají jen čarodějky.
  • Kenmarská káňata: Mají smaragdově zelené hábity s dvěma zrcadlově obrácenými žlutými K na prsou. Byli založeni r.1291. Jejich brankář O´Harre byl třikrát kapitánem irského národního mužstva. Maskoti jsou skřítci leprokni.
  • Kudleští kanonýři: Mají oranžové hábity s emblémem letící dělové koule a dvěmi černými klubovými iniciálami. 21 titulů mistra famfrpálové ligy. Harryho a Ronův nejoblíbenější tým.
  • Montroseské straky: Mají černobíle hábity s jednou strakou na prsou. 32 titulů mistra famdrpálové ligy a dva tituly mistra Evropy. Nejúspěšnější britský a irský klub.
  • Puddlemerští spojenci: Mají tmavomodré hábity s klubovým emblémem dvou zkřížených papyrů.Byli založeni r. 1163. 22 titulů mistra ligy. Nejstarší ligové mužstvo.
  • Pýcha Portree: Mají tmavorudé hábity se zlatou hvězdou na prsou. Byli založeni r. 1292. 2 ligové tituly mistra famfrpálu. Jejich nejslavnější střelkyně Catriona McCormacková šestatřicetkrát reprezentovala Skotsko a její dcera Meaghan je brankářkou mužstva.
  • Tustshillská tornáda: Mají azurově modré hábity s dvěma tmavomodrými T na prsou a na zádech. Byli založeni r. 1520. 5 titulů mistra ligy famfrpálu. Jejich chytač Roderick Plumpton chytil Zlatonku za 3 a půl sekundy.
  • Wingtownští tuláci: Mají krvavě rudé hábity se stříbrným sekáčkem na maso. Byli založeni r. 1422. Zřídkakdy poraženi. Založilo jej sedm dětí (čtyři sestry a tři bratři) od řezníka Waltera.
  • Wilbournské vosy: Mají vodorovně pruhované černožluté hábity s emblémem vosy na prsou.Byli založeni r. 1312. 18 titulů mistra ligy famfrpálu. Jejich fanoušci si říkají sršni, za vosy hrál jako chytač Ludo Pytloun.

Famfrpál-hráči

18. července 2008 v 18:41 ♥Bradavice-předměty
Klikni pro uzavření
Post brankáře nepochybně existuje již od 13.století, jeho úloha se však od té doby změnila. Brankář by měl být první u brankových košů, protože jeho úloha je zabránit, aby se Camrál dostal do některého z nich. Je ovšem povoleno, aby brankář z brankového pásma vylétl, chce-li protivníkovy střelce zastrašit nebo v zárodku zmařit jejich pokus o útok. Dříve však nebylo vyloučeno, že dostatečně rychlý brankář dokáže vstřelit gól a pak se včas vrátit k vlastním košům a zabránit soupeři, aby vyrovnal.
Chytači, coby nejlehčí, nemenší a nerychlejší letci potřebují dobrý zrak a zároveň schopnost za letu se jednou či dokonce oběma rukama pustit koštěte. Vzhledem ke své obrovské důležitosti pro výsledek zápasu - chytne li chytač Zlatonku, získává družstvo 150 bodů - , stávají se nejčastějším terčem všech faulů ze strany soupeře. Právě tito hráči většinou utrží ta nejvážnější zranění. "Zneškodněte chytače!" - tak zní první zásada v Odrážečově bibli od Brutuse Scrimgeoura.
Post odrážeče existuje od té doby, kdy byly do hry zavedeny Potlouky. Základním úkolem odrážečů je chránit členy vlastního mužstva před Potlouky, což činí pomocí holí (dříve kyjů). Odrážeči nikdy nestřílejí góly a nikde není ani zmínka o tom, že by mohli nějak manipulovat s Camrálem. Musí být vybaveni značnou fyzickou silou, aby si poradili s odvracením Potlouků, proto jsou také častěji Odrážeči, ne "Odrážečky".
Střelec je ve famfrpálu nejstarším hráčským postem, protože celá hra byla kdysi založena pouze na střílení branek. Střelci si navzájem přihrávají Camrálem a získávají deset bodů pokaždé, když se jim podaří prohodit ho jednou z branek. K jediné podstatné změně ve hře střelců došlo roku 1884, tj. rok poté, kdy byly brankové koše nahrazeny obručemi. Tehdy bylo zavedeno nové pravidlo, které stanovilo, že do brankoviště smí vletět pouze střelec nesoucí Camrál. Pokud do brankoviště vletělo víc střelců najedou, gól nebyl uznán. Cílem tohoto pravidla bylo eliminovat takzvané "napadání brankáře", tedy manévr, při němž do brankoviště pronikli dva střelci a odtlačili brankáře stranou takže třetí střelec měl volnou cestu k brankové obruči.

4kouzelné rostliny a stromy

18. července 2008 v 18:29 ♥Bradavice-předměty
Kouzelnické byliny

Aksovník vonný
Pokojová rostlina. Tato rostlina voní krásnou vůní, která nápadně připomíná vůni, jako když se peče maso. Rostlina si sem tam pro sebe něco pobrukuje a sem tam zakřičí.

Bimbavka ruská
Nížinatá rostlina. Bimbavka se vyskytuje v Rusku. Některým kouzelnickým domácnostem slouží jako budíček, jelikož její květ tvoří malý zvoneček. Když rostlině pošeptáte, kdy chcete vzbudit nebo na něco upozornit, tak vám vyhoví.

Blachtavice černá
Bažinatá rostlina. Je to rostlina, která dorůstá asi 20 stop, ovšem ne do výšky, ale do délky. Je to nebezpečná rostlina, která vás chytne a nepustí. Jakmile vás chytne, tak se vás pokusí stáhnout do bažiny. Když rostlinu vytáhnete ze země, tak okamžitě znehybní a umře.

Bledule krajní
Horská rostlina. Rostlina rostoucí v horách, která nemá žádné květy, ovšem zelené listy se používají do lektvarů na splasknutí.

Borůvka obecná
Nížinatá rostlina. Tato všemi mudly známá rostlina je považována za absolutně nekouzelnickou. Problém je v tom, že není. Dotyčný mudla, který si nasbírá borůvky a hned začne tzv. zobat, pak upadne do bezvědomí. Po chvilce se probere a v domnění, že zakopl a vysypal při tom borůvky, si klidně vykračuje dál.

Bublanka jedlá
Horská rostlina. Rostlina ve tvaru koule, která roste na horách, se jmenuje bublanka. Touto rostlinou se živí převážně obrové a horská zvířata.

Ďáblovo osidlo
Bažinatá rostlina. O ďáblovu osidlu se všeobecně tvrdí, že nemá rádo světlo a miluje tmu a chlad. Má šlahounovité výhonky, kterými vás chytne a nepustí. Bude vás škrtit tak dlouho, dokud nezetlejete.

Dýmějová hlíza
Zahradní rostlina. Dýmějová hlíza má tvar hlízy. Tato rostlina jednou za rok produkuje hnis, který se tvoří v hlízových puchýřích. Nezředěný hnis velmi prudce reaguje s holou pokožkou, ovšem zředěný hnis má různé léčivé účinky.

Hrabanka zákeřná
Nížinatá rostlina. Hrabanka zákeřná má zasloužený název. Hrabanka cestuje v podzemí po loukách a vyroste na zem, když to nejmíň čekáte. Poté vás nenápadně začne svazovat. Není se čeho bát, protože když vás omotá, tak snadno odtrhnete její výhonky. Ovšem pozor na spánek na loukách, to je veliká příležitost pro smrtelné zasažení hrabankou.

Hroznice neviditelná
Zahradní rostlina. Hroznice neviditelná je skutečně neviditelná. Plodí malé plody, které jsou jak člověku, tak zvířeti vysoce nebezpečné. Mudlové často narážejí na tuto rostlinu a proto musí ministerstvo kouzel často zasahovat.

Chechtalka různobarevnáPokojová rostlina. Tato pokojová rostlina je s oblibou pěstovaná v domech kouzelníků. Je těžko k sehnání, a proto se sní moc nesetkáte. Chechtalka různobarevná má na svých okvětních lístcích všechny barvy, a proto vypadá nádherně, a jednou za čas se malinko zachechtá.

Kaktusovník bodavý
Zahradní rostlina. Je rostlina velkého kulovitého vzrůstu. Na zeleném povrchu rostliny vyrůstají zelené trny, které rostlina při nečekaném útoku na ni střílí. Zasažení trnem může vyvolat jedovaté otrávení. Kouzelníci tuto rostlinu pěstují, jelikož jed je účinný proti škůdcům v zahrádce.

Kouzelnické maliny
Zahradní rostlina. Kouzelnické maliny se od mudlovských liší v tom, že mají trny i na listech a plody jsou světle modré. Plody mají kouzelné účinky - když sníte plod kouzelnického maliní, upadnete do hlubokého spánku, ze kterého vás vysvobodí pouze polibek. Jako v pohádce, že?

Lechtavka nebezpečná
Zahradní rostlina. Je to rostlina (v květináči), kterou si kouzelníci věší v koupelně na strop. Dělají to z toho důvodu, že rostlina produkuje voňavou šťávu. Jakmile si kouzelník chce umýt hlavu, jednoduše to za něj udělá tato rostlina. Má dlouhá chapadla, kterými kouzelníkovi umývá hlavu a zároveň vstřikuje voňavou šťávu. Ovšem pozor, rostlina se někdy rozhodne vás škrtit, tak jí dejte "po chapadlech".

Lidožravka horská
Horská rostlina. Lidožravka je vysoká rostlina, která k naší smůle pojídá mudly i kouzelníky. Rostlina má velká ústa a ostré zoubky. Když někoho pozře, tak tímto způsobem: zakousne se, rozžvýká nás, spolkne nás, "jedeme" dolů ke kořenům, tam nás stráví a vypudí nás do hlíny v podzemí - a má do dalšího života kvalitní humus.

Lítavice rychlá
Zahradní rostlina. Lítavice rychlá má tvar obyčejné trávy. Po jejím pozření ovšem dostaneme průjem (odtud pojem rychlá). Sušená lítavice rychlá se v malém množství přidává do některých lektvarů.

Mandragora (pekřín)
Zahradní rostlina. Tato rostlina se převážně pěstuje v květináčích. Na povrchu jsou pouze obyčejné listy, ale důležitý je kořen. Když vytáhneme tuto rostlinu z hlíny, začne vřískat tak, že její řev dokáže zabít. Mandragora je ovšem vzácná, jelikož její kořen, když uzraje, se používá do lektvaru, který má přivést zakleté osoby zpět do původního stavu.

Mečavec stříbrný
Horská rostlina. Mečavec je poměrně vysoká rostlina, která má žluté květy. Mudlové i kouzelníci ji trhají, ale ihned ji zahodí, protože rostlina začne vřískat: "Co mě trháš? On ničí přírodu! Chyťte ho!"

Měňavice malá
Bažinatá rostlina. Je to rostlina s výhonky, které se plazí po zemi a mění barvu podle prostředí, podobně jako chameleon. Tato rostlina, stejně jako i jiné bažinaté rostliny, se vás pokouší stáhnout na dno bažiny. Platí na ni i obyčejná kouzla.

Mimbulus Mimbletonia
Pokojová rostlina. Tato rostlina je vzácná, jelikož roste pouze u Asyrských břehů a má ji málo kouzelníků. Rostlina vypadá jako malý šedý kaktus, z kterého vyrůstají malé nežity. Při útoku na rostlinu začne ze všech ostnů stříkat tmavě zelená tekutina, která silně zapáchá. Tato tekutina se nazývá mrvomíza a přidává se do některých lektvarů.

Ruměnka rudá
Nížinatá rostlina. Je to malá rostlina se sytě červenými květy. Tato rostlina se škodolibě usmívá a při bližším shledání vás ožehne červeným plamenem. Tato rostlina je na ministerstvu vedena jako nebezpečná.

Růženka hezká
Zahradní rostlina. Tato rostlina se nachází v tzv. Růžovém sadě. Viz. Růženec košatý.

Řasavka bažinatá
Bažinatá rostlina. Tato rostlina žije přímo v bažině. Když nějaký člověk spadne do bažiny, ve které roste řasavka, tak nemá sebemenší šanci. Řasavka je řasa, která vás obklopí, a vy můžete buď jen nahoru, nebo dolů. Většinou to bývá dolů.

Sluněnka zlatá
Nížinatá rostlina. Tato zlatá rostlinka v noci vyzařuje světlo. Když vidíte v noci celou louku těchto rostlinek, vypadá to skutečně magicky.

Smějanka růžová
Zahradní rostlina. Tato rostlina se pěstuje pro její krásný smích, a také vzhled. Smějanka je krásně růžová a její chichotavý smích má uklidňující účinky. Její květy se používají jako přísada do lektvarů.

Úponice jedovatá
Zahradní rostlina. Úponice jedovatá je rostlina, která se pohybuje na malých tlustých výhoncích. Samotnou rostlinu tvoří výhonky, na jejichž koncích je velké klepeto, které se snaží sníst vše, co je živé. Pozn.: Na ministerstvu kouzel se již 4 staletí dohadují, jestli je rostlina zvíře nebo rostlina.

Vlasatice dlouhá
Bažinatá rostlina. Vlasatice roste na stromech blízko bažin. Roste ze země a plazí se na stromy, odkud spouští své výhonky dolů. Chytá své oběti tak, že je obmotá kolem krku a hodí do bažiny.

Volanka obecná
Horská rostlina. Tato rostlina je nejvyšší ze všech rostlin, je vysoká asi jako statný strom. Volanka roste na horách a dlouhým hlasem houká do dlouhých údolí a odtud se její hlas ozývá zpátky. Všechny kouzelníky i mudly dokáže pořádně zamrazit její houkání.

Výtrusnice jedovatá
Nížinatá rostlina. Tato rostlina má tvar velkého hřibu, který má na kloboučku velká tmavá kola. Když se k ní přiblíží něco, cokoliv, tak začne vypouštět jedovatá fialová oblaka dýmu.

3kouzelné rostliny a stromy

18. července 2008 v 18:29 ♥Bradavice-předměty
Kouzelnické keře

Dalimilovo neprůchodné křoví
Toto křoví se nachází na celém evropském kontinentu. Kouzelníci si už od pradávna sadí toto křoví před ploty svých domů, aby se ubránili proti nevítaným návštěvníkům. Kdokoli se snaží projít tímto křovím, ten to radši vzdá, protože by nevyšel tak, jak by vešel. Dalimilovo neprůchodné křoví má podobné účinky jako ďáblovo osidlo, které ovšem na rozdíl od tohoto křoví pouze škrtí. Dalimilovo neprůchodné křoví také škrtí, ovšem má i trny a váčky, ve kterých je bílá tekutina. Tato tekutina má podobné vlastnosti jako "mudlovské minutové lepadlo". Tekutina vás tak ještě více připoutá k trnům. Nikdo ještě tímto křovím neprošel. Údržba je velice náročná. Ministerstvo kouzel uvažuje o tom, že po známé aféře s Blackem nechá vysázet kolem Azkabanu toto křoví.

Kleč smrčjaková
Kleč smrčjaková je malý keřík, dorůstající přibližně do výšky jako normální kleč. Kleč smrčjaková se nejčastěji vyskytuje ve střední Evropě na východě Bílých Karpat tzv. Tater. Náhodní turisté si kleč smrčjakovou pletou s normální klečí. Rozdíl je v tom, že se normální mudlovská kleč nesměje. Náhodní turisté jsou poté zmateni a myslí si, že se jim někdo směje, tak vykročí do malých keříků, ovšem nic nenajdou.

Rousničník žlutý
Tento keř se vyskytuje na severu Afriky, v Asii a ve střední Evropě. Je to keř, o kterém mudlové ví, ovšem ne všichni. Mudlové mají před svými domy nasazen teto keř a obírají z něj pouze nejedlá jablka, která ovšem nádherně voní. Mudlové tato jablka strkají do skříní, aby jim načichlo prádlo. Tato jablka mají kouzelný účinek pouze při úplňku. Promění se ve zlatá přesně o půlnoci. Aby se proměnilo jablko ve zlaté, musíte se celý vysléknout donaha a jít na rozlehlou louku. Jablko se sice promění, ale jen na jednu hodinu, takže to stejně nikdo nikdy nestihne prodat.

Ruměnec krásný
Tento keř se nachází v tzv. Růžovém sadě. Viz. Růženec košatý.

Vrbovník mlátivý
Vrbovník mlátivý má stejné důsledky jako vrba mlátivá, a proto se na ministerstvu řadí jako katastrofálně nebezpečný keř.

2kouzelné rostliny a stromy

18. července 2008 v 18:27 ♥Bradavice-předměty
Kouzelnické stromy

Bělík bílý
Tento strom se velice podobá klasické mudlovské bříze. Ovšem mudlovská bříza má na bílé kůře praskliny, kdežto bělík bílý ne. Bělík bílý má tak jemnou kůru, že se používá na poslední vrchní vrstvu u hůlek, aby se dala hůlka dobře uchytit.

Duběnka dutá
Duběnka dutá je strom, ze kterého se často bere dřevo na výrobu hůlek. I když je tento strom dutý, můžeme z okrajových vrstev vyřezávat hůlky. Avšak v dutinách tohoto stromu je často zabydlený kůrovec, který nemá cizí návštěvníky rád, můžeme ho ovšem snadno odlákat nějakou potravou viz. Fantastická zvířata a kde je najít.

Figraldýn (smrk temný
Tento zvláštní strom roste pouze v Zapovězeném lese u Bradavického hradu. Tento strom by se možná ani za kouzelnický nepokládal, kdyby se nenacházel tam a jenom tam.

Hrachovec zelený
Tento zvláštní strom se zelenou kůrou má název podle hrášku který roste v koruně stromu. Strom sám o sobě žádné kouzelnické schopnosti nemá, ovšem pokud sníme byť jen jednu kuličku tohoto hrášku, už nikdy nebudeme mít chuť na zeleninu. Tento strom je vysoce chráněný, a také vysoce nebezpečný. Chráněný je z toho důvodu, že když někdo pozřel jeho hrášek, tak si uvědomil vlastnosti stromu, šel a pokácel ho.

Jabloň zlatá
Této odrůdy se podařil uchovat v bezpečnosti jen jeden kus. Jelikož se nachází v podzemní zahradě ministerstva kouzel, tak k němu mnoho lidí nemá přístup. Široká veřejnost si myslí, že je to jenom báchorka. Já jsem ovšem tento strom na vlastní oči viděl. Můžu potvrdit, že se tam opravdu nachází. Jablka jsou zlatá a jinak se ničím jiným nevyznačují.

Palma evropská neviditelná
Tento strom se nachází pouze v Evropě. Málo stromů tohoto druhu se dochovalo dodnes. Palma evropská neviditelná musí být ohrazena kruhovým plotem o poloměru min. 50 metrů, protože nejen že je tento strom neviditelný, ale dokonce kolem sebe rozhazuje nejedlé kokosy načervenalé barvy. Tento strom je na ministerstvu zařazen jako velmi nebezpečný.

Růje
Růje je stejně jako duběnka dutá obydlena kůrovcem, který tento strom brání. Kůra z růje se používá na přípravu Rujníkového lektvaru. Růje se vyskytuje po celém světě, až na Antarktidu a severní pól.

Růženec košatý
A jsme u toho, vzpomínáte si na mou zmínku o "procházce růžovým sadem?" Tak to je přesně ono. Na jihu Francie nedaleko od Krásnohůlské akademie se nachází město, v kterém jsou královské zahrady. V těchto zahradách roste růženec košatý. Tento strom má zvláštní omamující schopnosti, při kterých se člověk cítí bezmyšlenkovitě a odpočinutě. Tomuto stromu dopomáhají i květiny, které zde rostou, a keře. Pojem procházka růžovým sadem pochází odtud. Mnoho mudlů se dostalo do těchto královských zahrad. Kouzelníci sice vymazali těmto mudlům paměť, ovšem ven se to i přes snahu kouzelníků dostalo.

Strom
Tato zvláštní odrůda stromu se jmenuje strom, jelikož nikdo přesně neví, jak tento strom vypadá. Strom na sebe bere podobu různých stromů a navíc se umí pohybovat, takže jestli někdy budete na čisté louce a za vámi se objeví nějaký strom, tak radši rychle pryč, jelikož se strom může proměnit v nebezpečnou vrbu mlátivou.

Víva pomalá
Tento strom se může pohybovat. Pohybuje se však velmi pomalu a není schopen prakticky vůbec ublížit. Víva pomalá má malé oválné plody, které mají fialovou barvu. Tyto plody jsou léčivé, zejména na kožní popálení.

Vrba mlátivá
Vrba mlátivá je velmi nebezpečný strom, ke kterému když se přiblížíte, začne se po vás rozhánět svými větvemi, což může docela bolet. Vrba mlátivá nezná slitování, a proto se řadí mezi katastrofálně nebezpečné.

1kouzelné rostliny a stromy

18. července 2008 v 18:26 ♥Bradavice-předměty
Lesy viděné i neviděné
Lesy patří k nenahraditelným krásám naší planety, díky kterým se nám tady na zemi ještě pořád dobře dýchá. Stromy nejenže jsou krásné jako takové, ale poskytují nám také přísun kyslíku...
Tak takhle vidí stromy mudlové, kterým nebylo dopřáno, aby poznali krásu kouzelnických stromů. Kouzelnické stromy nejsou jenom o tom, že k nim přijdeme a řekneme: "Hele, to je krásný a statný strom. Co takhle ho pokácet? Dochází nám dříví na oheň." Nebo, že se ve škole naučíme: "Víte, děti, lesy jsou plíce planety, vyrábějí kyslík." Ne, lesy jsou mnohem víc než tohle, lesy z hlediska kouzelníků jsou mnohem zajímavější a v mnohých případech se i mudlové setkají s kouzelnickým stromem, ale netuší, do čeho se mohou připlést. Některé stromy jsou tak agresivní, že není dobré, když se k nim i kouzelník přibližuje. Naopak existují i stromy, které jsou i mudlům užitečné (v jistém slova smyslu).
Některé stromy dokonce nejsou mudlům viditelné, ale kouzelníkům ano. Když se takový strom mudlovi připlete do cesty... to pak mají pánové z ministerstva co dělat. Bohužel se vyskytují i druhy, které nevidí ani kouzelníci. Tyto stromy jsou zaregistrované na ministerstvu, a každý kouzelník má možnost nahlédnout do archivu neviditelných stromů. Ve třetí kapitole se zmíním o dvou takových případech.
Jak už jsem podotknul výše, mudlové mají co do činění s kouzelnými stromy. Většina kouzelnických stromů se podobá obyčejným mudlovským stromům. A když mudla narazí na kouzelný strom různě pokroucený, třeba s fialovým listím, pak si myslí, že jde o cizokrajný druh. A pokud si to nemyslí a začne něco "roztrubovat" o divných stromech, pak se o to postará ministerstvo kouzel.

Louky od nížin až po hory
Louky i u Bradavického hradu jsou velké stejně jako ve zbytku Velké Británie, a i tam můžeme nalézt plno rozmanitých rostlin, jako jsou zvoneček láskový, pichlavka černá, nebo liličník šedý. Rostlin jsou na zemi tisíce druhů, od mudlovských až po naše kouzelnické. Každá kouzelnická rostlina se vyznačuje rozdílnými vlastnostmi. Stejně jako u stromů se můžou i u rostlin vyskytnout nebezpečné druhy, před kterými vás má varovat tato kniha. Některé jsou tak nebezpečné, že i horský troll bez rozumu je proti nim procházka růžovým sadem (které ovšem také existují - význam "růžový sad" se nepoužívá jen tak pro nic za nic).
Louky v nížinách jsou bohaté zejména na tzv. malé rostliny, což znamená rostliny od 5 do 10 palců. Ovšem pozor! Malé neznamená neškodné. Vše dokazuje výpověď jednoho mladého mudly, který se stal obětí jedné mimořádně agresivní rostliny:
Včera kolem šesté hodiny večer jsem šel nakupovat do místní samoobsluhy, a když jsem se vracel domů, dívala se ze země malá rostlina, která se podivně usmívala. Sehnul jsem se k té rostlině, co nebyla vysoká ani 7 palců a byla celá rudá. Pak si pamatuji jen, že mě ošlehl rudý plamen, a já byl v bezvědomí. Probudil jsem se až v nemocnici, odkud mě převezli do psychiatrické léčebny...
Tento nešťastník byl nepochybně obětí ruměnky rudé. Více o ruměnce rudé v kapitole páté.
V nížinách se častěji vyskytují léčivé a tzv. hodné bylinky (ruměnka rudá je zvláštní případ), které neškrtí, nekřičí a podobně. Zato na horských loukách a výš se vykytují spíše tzv.ďáblovy rostliny. V horských oblastech se vyskytují rostliny od 10 do 50 palců.
V pozdějším určování rostlin vždy bude určeno, kam rostlina spadá:

1. Nízkorostoucí
2. Vysokorostoucí
3. Rostoucí v bažinách
4. Pokojové
5. Zahradní

O třech posledních jsem se zatím nezmínil, takže: Rostliny rostoucí v bažinách jsou většinou zrádné a buď lákají kouzelníky a mudly do bažin, nebo je uchytí a shodí je tam.
Pokojové rostliny logicky nejsou nijak nebezpečné, spíše naopak (jinak by je doma nikdo netrpěl).
Zahradní rostliny bývají spíše k užitku a pěstují se ve velkém. Zahradními rostlinami se také krmí nevítaní návštěvníci viz. Fantastická zvířata a kde je najít od Mloka Scamandera. Ne vždy se však kouzelnickým nebo mudlovským zvířatům vyplatí tyto rostliny sníst, jelikož pro zvířata mohou být jedovaté a pro člověka ne.

4 Fantastická zvířata a kde je najít

18. července 2008 v 18:16 ♥Bradavice-předměty
Tlustobřich (Diricawl)
Pochází z Mauricia - buclatý nelétavý pták a načechraným peřím je schopen před nebezpečím zmizet a opět se zjevit jinde (jako Fénix). Mudlové si jeho existence byli vědomi a nazývali jej dodo. A díky jeho schopnosti mizet jsou přesvědčeni, že jej vyhubili.
Tlustočerv (Flobberworm)

Silný hnědý červ až 30 cm dlouhý, který se prakticky nepohybuje. Žije ve vlhkých příkopech a je naprosto nezajímavý.

Hrůzostrašné, ale hloupé stvoření až tři a půl metru vysoké a vážící víc než tunu, se často chová agresivně a nepředvídatelně. Pocházejí ze Skandinávie, ale dnes žijí v Británii, Irsku i jiných oblastech severní Evropy. Známe tři druh trollů
  • Horský je světlešedý s holou hlavou
  • Lesní je světlezelený a někdy s zelenými či hnědými vlasy
  • Říční je načervenalý s krátkými rohy a občas chlupatý
Největší a nejnebezpečnější je horský. Živí se syrovým masem a nejsou vybíraví - berou jak divou zvěř, tak lidi.
Trpaslík (Gnome)

Běžně se vyskytující zahradní škůdce, který se nachází na celém území severní Evropy i Severní Ameriky. Dorůstá 30 cm, má neúměrně velkou hlavu a tvrdé, kostnaté nohy. Zbavíte se jich buď dlaždičounem nebo je roztočíte ve vzduchu, až se mu zamotá hlava a pak jej přehodíte co nejdál přes zeď.
Třaskavec (Erumpent)

Velké šedé africké zvířátko , obdařené obrovskou silou. Dosahuje váhy až 1 tuna a z dálky je možno si jej splést s nosorožcem. Tlustá kůže odpuzuje většinu kouzel. Rodí vždy jen jedno mládě. Obvykle není útočný, ale je-li vyprovokován, následky jsou katastrofální - roh prorazí COKOLIV a vstříknutí tekutina je výbušná. Populace není početná, protože samci se v období páření často vyhazují do vzduchu. Rohy, ocasy a výbušná kapalina se užívají k přípravě lektvarů - patří mezi obchodovatelné zboží skupiny B - nebezpečné a podléhající přísné kontrole
Tůňodav (Kappa)

Japonský vodní démon mělkých tůní a řek. Vypadá jako opice s šupinami a pod temenem má dutinu, v níž nosí vodu. Živí se lidskou krví, ale hodí-li se mu okurka s vaším vyřezaným jménem, pak vám neublíží. Pokud ji s sebou nemáte, je nutno jej lstí donutit se sehnout, až mu z dutiny vyteče všechna voda, to ho připraví o všechnu sílu.
Víla (Fairy)

Drobná a nesmírně pohledná stvořeníčka s minimální inteligencí a je využívána kouzelníky především k dekoraci. Žije v lesích na pasekách a je vybavena jistými kouzelnými schopnostmi k odhánění dravců (např. auguroni..) má hašteřivou povahu, ale protože je velmi marnivá, zkrotne, má-li posloužit jako ornament, kde vyniknou její nádherná motýlí křídla. Víla neumí mluvit !!! Rozmnožuje se kladením vajec
Se vyskytuje po celém světě a lidé se ve vlkodlaky mění pouze, pokud je pokouše. Dosud není znám účinný lék, třebaže v posledních letech pokroky ve výrobě lektvarů dokáže utlumit nejhorší příznaky. Jednou měsíčně, za úplňku, se jinak zcela zdravý kouzelník nebo mudla mění ve vražednou bestii, která dává lidské kořisti přednost před jakoukoliv jinou.

Vodní lidé (Merpeople)

Také jezerní lidé, sirény či mořské panny jsou rozšíření po celém světě, přestože vzhledem se hodně liší. Mají vlastní jazyk a přesto stejně jako kentauři odmítli statut osob a na vlastní žádost jsou klasifikováni jako zvířata. Nejstarší v dějinách zaznamenaní byli známí jako sirény v Řecku a v teplejších vodách překrásné mořské panny, které se často objevují i v mudlovské literatuře. Skotské a Irské již tak krásné nejsou.
Všudylezka (Chizpurfle)

Drobní cizopasníci - jako drobný krab s velkými tesáky. Přitahují je kouzla a usadí se v peří nebo kožešině tvorů jako hafoňové nebo auguroni. V kouzelnických obydlích napadají kouzelné předměty a postupně se prokoušou až k magickému jádru nebo v kotlících polykají zbytky lektvarů - zvláště tyto se likvidují obtížně (záleží na lektvaru co pozřely), jinak jsou snadno zničitelné jakýmkoliv prodávaným značkovým lektvarem.
Yetti (Yeti)

Pochází z Tibetu a je považován za příbuzného trollů, ale ještě nikdo se nedostal tak blízko, aby mohl provést odborné testy.
Zlatonoska (Snidget)

Má toto označení, protože její zajetí nebo zranění se přísně trestá!! Je to neobyčejně vzácný a chráněný ptačí druh. Je dokonale kulatá s velmi tenkým dlouhým zobákem, očima lesklýma a barvou podobnýma rubínům. Je dokonalý a neobyčejně rychlý letec. Její pírka a oči jsou tak ceněným artiklem, až byla málem vyhubena. Jedním z významných faktorů záchrany bylo i její nahrazení Zlatonkou ve famfrpálu.
Zmíráček (Jobberknoll)

Malý modře skvrnitý ptáček, který se živí drobným hmyzem severní Evropy a Severní Ameriky. Nevydá jediný zvuk až do okamžiku své smrti, kdy vyrazí táhlý skřek složený ze všech zvuků, jaké kdy slyšel, zopakované pozpátku. Pírka zmíráčka se užívají k přípravě veritasér a paměťových lektvarů.
Převzato z knihy Fantastická zvířata a kde je najít